Primăria Vișeu de Sus este obligată să implementeze măsuri stricte pentru a asigura respectarea colectării selective a deșeurilor în oraș, datorită comportamentului necorespunzător al unor cetățeni care aruncă deșeurile în mod iresponsabil. Aceasta conduce la costuri semnificative pentru primărie.
„Toți ne dorim un oraș curat și primitor, însă puțini fac ceva în acest sens. Generăm cantități enorme de deșeuri menajere și nemenajere, iar punctele de colectare sunt clar stabilite, dar continuăm să vedem cum se acumulează gunoaie abandonate, pe lângă tomberoane, în stradă și pe malurile apelor. Cea mai tristă parte este că adesea știm cine le aruncă și nu acționăm! Suntem nevoiți să plătim anual sume enorme pentru salubrizarea orașului din cauza lipsei de responsabilitate în colectarea corectă a deșeurilor. Dacă ne dorim un oraș curat și costuri de salubrizare rezonabile, trebuie să ne implicăm cu toții,” a declarat Vasile Coman, primarul orașului Vișeu de Sus, vizibil frustrat. În prezent, costul lunar pentru gestionarea deșeurilor menajere este de 15 lei/persoană. Primăria plătește peste 1.000 lei/tonă pentru ridicarea deșeurilor, iar cantitățile colectate sunt semnificative, a mai adăugat edilul. În aceste condiții, administrația locală este nevoită să ia măsuri severe: „Având în vedere costurile ridicate ale colectării deșeurilor și faptul că transportăm deșeurile către groapa de gunoi din Odorheiu Secuiesc (jud. Harghita), prețul stabilit pentru oraș este în continuare rezonabil, dar pentru a-l menține trebuie să ne asumăm responsabilitatea și să respectăm obligațiile. Începând de acum, orice abateri de la regulile de salubrizare vor fi sancționate. Nu vom mai amplasa tomberoane în domeniul public, în zonele rezidențiale, deoarece acestea atrag cantități mari de deșeuri din alte localități pentru care tot noi plătim transportul la gropile de gunoi. Fiecare gospodărie va trebui să dețină un tomberon propriu, care va fi scos la poartă doar în zilele de colectare. De asemenea, aruncarea deșeurilor nemenajere în tomberoane este interzisă. Dacă se descoperă deșeuri nemenajere, tomberonul nu va fi golit. Taxa de salubrizare trebuie plătită anticipat la primărie; în caz contrar, gunoiul nu va fi ridicat!” a subliniat edilul. Deșeurile nemenajere provenite din construcții, mobilier, electrocasnice sau material vegetal vor fi transportate de primărie la un loc special amenajat, contra unei taxe de 1.000 lei/tonă. Pentru colectarea acestora, va fi necesară depunerea unei cereri scrise la primărie sau către polițistul local responsabil de sector. Containere speciale vor fi amenajate pentru textile și încălțăminte, iar în zonele de blocuri se vor crea puncte de colectare închise, depozitarea deșeurilor fiind permisă strict în tomberoanele din aceste locuri.